keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Huovutetut lapaset

Hiihtolomamatkalla Pietarsaaressa ostin paikallisesta lankapuodista Sandnesin Fritidagarnia kun näin siitä tehdyn huovutetun lapsen. Olen ennen huovuttavut koneessa vain Novitan huopasta enkä niitä peltilapasia koskaan ole käyttäny vaikka kauniit ovatkin. Enpä enää huopaseen koske muuten kuin esim patalappuihin, tossuihin ja muuhun, missä pieni peltisyys ei haittaa :)

Lankakaupasta sain myös mallin lapasiin. Tykkään kovasti lopputuloksesta, pehmeät, taipuisat ja mukavat lapaset, jotka nyt lähtevät työkaverille synttärilahjaksi. Kaapissa odottaa vielä toinen 100g, sitä tulee joskus uusi postaus, kunhan ehdin tikuttaa :)


Lanka: Sandnes Fritidsgarn
Puikot: 5,5mm
Malli: langan mukana saatu, 32 silmukan lapaset

6 kommenttia:

  1. Kauniit pehmeät lapaset saa työkaverisi. Kivat lamput!

    VastaaPoista
  2. Pehmeän näköiset, omasta kokemuksestakin tuo FG on kyllä parempi vaihtoehto kuin novita.

    VastaaPoista
  3. Mä tein just novitan huopasesta lapaset lapselle ja kyllä niistä tosiaanki tuli meleko peltiset. Kiva kuulla että kaikki huovutuslangat ei oo samanlaisia.
    Sun tekemäsi lapaset on yksinkertaisen kauniit.

    VastaaPoista
  4. Kauniit! Itse oon tehnyt tosi monet huopasesta ja ne on tosiaan enempi kinttaat kuin lapaset. Yhdet oon tehnyt tuosta fritidsistä lahjaksi ja ne tosiaan oli pehmeet. Mulla ei vaan tainnu olla niihin just oikeaa ohjetta, niin meni vähän veikkaamalla mitat. :)

    VastaaPoista